המותרות שלפני הנסיעות (צילום: Thomas Hawk עפ"י cc)

 

כל מי שטס פעם לאנשהו ברחבי תבל, חווה לפחות פעם בחייו את תלאות הצ'ק-אין: התור הארוך אל דיילת חברת התעופה, פתיחת המזוודות בבידוק הביטחוני וחשיפת תכולתן לעיני כל, הדוחק ביציאה מהטרקלין בטרמינל כמו-גם ההידחקות ההמונית על כבש המטוס. לא נעים. שלא לדבר על טיסות הלילה בחורף או טיסות הצהריים בקיץ, כשהמזוודות מתעכבות במסוע בזמן שבפניכם עוד עומדת משימת האיתור של מונית ושל כתובת המלון שאליו פניכם מועדות.

עושים צ'ק-אאוט לצ'ק-אין (צילום: Luis Jou Garcia עפ"י cc)

 

סע לשלום, המפתחות בפנים

כל המתואר כאן נחסך מכם כשאתם נעזרים בשירותי הקונסיירז' (Concierge, 'שוער' בצרפתית), שמטרתם אחת: להקל עליכם ככל שניתן, ולפשט את הליכי האישורים והבדיקות המייגעים. בשנים האחרונות הפכו שירותים אלו פופולריים כמעט בכל שדה תעופה בעולם - כולל בישראל - לאחר שבעבר היו נחלתם הבלעדית של מפורסמים ומנהיגים, ששמרו על הסוד מחשש לפגיעה באקסקלוסיביות שלהם. אלא שעם הזמן התרבו אלו המוכנים לממן את שלוותם - מה שדחף את חברות היוקרה לתחרות העזה הקיימת כיום על ליבם וארנקם של שוחרי החיים הטובים.

האריזה עליכם, היתר לפורטר (צילום: OPUS Hotels עפ"י cc)

בשירותי קונסיירז', אריזת המזוודות היא הפעולה היחידה שתצטרכו לבצע בעצמכם. לכל השאר ידאגו אחרים: בפתח ביתכם או בית המלון תמתין מכונית יוקרה שתאסוף אתכם לשדה, נציג חברת הקונסיירז' יקבל את פניכם בכניסה לטרמינל, ופורטר אדיב יטול מכם את המזוודות. מכאן ואילך, בהתאם לארצות המוצא והיעד, הליך הצ'ק-אין והבידוק יתרחש מהר מכפי שתספיקו למדוד – מה שאומר: זמן רב ויקר שיתפנה לכם בקלות.

 

ספיישל של יוקרה (צילום: thinkstock)

מהאוטו - למטוס

מה תעשו עם הזמן הזה? שאלה מצוינת: תקבלו אישור כניסה ללאונג' VIP, ממנו יקראו לכם לעקוף את התור בעלייה למטוס, ובעוד האחרים משתרכים בדרכם למטוס אתם כבר תהיו ישובים בו ברווחה. למהדרין מוצעת כיום, בין יתר האטרקציות המפתות, אפשרות להגיע במכונית פאר הישר אל כבש המטוס. זאת, כמובן, בהנחה שהגישה אל המטוס היא באמצעות שאטל ולא שרוול שמחובר ישירות לדלת המטוס.

יש מקומות בעולם שבהם הקונסיירז' הוא כורח המציאות, ואיננו נחשב כלל כפינוק לעשירים. בסין, למשל, זה שנים שהתיירים ואנשי העסקים הנוחתים בה נתקלים בבעיית השפה: הסינים מתעקשים לדבר ולכתוב בשפתם בלבד. את הפתרון לכך נתנו שני יזמים מתחום התעופה והתיירות, שהקימו את 'אמבסדור' - חברת קונסיירז' עבור הזרים בסין, שירותיה כוללים מעבר מהיר באימיגריישן, אספקת מידע ומגוון שירותים ייחודיים למי שאיננו דובר סינית.

פותחים לכם כל דלת (צילום: thinkstock)

מעבר לפתרונות מעשיים, התחרות הגדולה בין החברות מולידה רעיונות מקוריים לשירותי אקסטרה. כך, למשל, במהלך ההמתנה בלאונג' ה-VIP יכולים אנשי הקונסיירז' להזמין עבורכם מקומות במסעדה, לקנות לכם כרטיסים למופע, לברר מהן שעות הפעילות במוזיאונים שתבקשו לבקר בהם, וגם להודיע למי שממתין לכם בארץ היעד על עיכוב מתוכנן של הטיסה.

 

מהמטוס - לאוטו

וגם כאשר תנחתו בשדה התעופה הבא תוכלו ליהנות ממנעמי הקונסיירז'. בנוסף, כמובן, לשירותי הבידוק והביקורות למיניהן, לא תיאלצו אפילו לחכות למזוודות והתיקים עמוסי הקניות. יש כבר מי שיוביל אותם עבורכם ישירות לבית, למשרד או לכל מקום שתבחרו. אתם גשו לפתח היציאה מהטרמינל, שם ממתינים לכם נהג ומכונית הפאר שתסיע אתכם לאן שתרצו. רק תדאגו לוודא שכולם הגיעו ונמצאים במכונית. לכך אנשי הקונסיירז' לא אחראים.

איי לאב יו טרמינל (צילום: scsmith4 עפ"י cc)