שניהם כישרוניים, יצירתיים ואיכותיים, ובכוונתם לכבוש את עולם האמנות. אך גם הם מבינים, משסיימו כעת את לימודיהם בבצלאל, כי שוק האמנות והעיצוב בעולם, ובישראל בפרט, גדוש באמנים מוכשרים לא פחות. בעידן בו ישנה עלייה של אמנות כמוצר צריכה, מעבר לכישרון והשראה, יש צורך בנחישות, תושיה ומהלכים השאובים מעולם העסקים בכדי להגשים את החזון. ההימור שלנו? הם יצליחו להפוך את החלום למציאות ויהפכו לדבר הבא בעולם האמנות. 

נחשפים לראשונה: מעצבת האופנה, אלאונורה גנדלר (27), צלם גדעון לוין (29)

גדעון: "21,22,23"


גדעון נולד בברית המועצות וזוכר עוד מילדות שיחות סביב המורשת הצבאית של סביו, שלקחו חלק משמעותי בצבא האדום, בכיבוש ברלין מידי הנאצים. כשעלה ארצה התגייס לאחת מהיחידות הקרביות וחשף את חוויותיו, תחושותיו וזכרונותיו בפרויקט הגמר שלו. "הפרויקט שלי "21,22,23" הוא פרויקט צילום המשחזר את החוויות שלי מהשירות הצבאי. בתקופת הצבא הייתי בן 18, ללא כל מודעות למי שאני, לזמן בו אני נמצא, ולפעולות שאני לוקח בהן חלק. הצבא מסנוור אותך מהכל, אתה בתוכו לטוב ורע, מבלי שתוכל להספיק לעכל את הנתונים סביבך. הייתי ספק ילד ספק לוחם, והתמודדתי עם החלטות משמעותיות וחשיפה למראות קשים: פיצוצים מידי יום, שגרת לחימה, ודם, הרבה דם."

"21,22,23" – "המספרים האלה נחרטו לי בזיכרון, הספירה של זריקת הרימון לפני הפיצוץ. אני חוזר עם מצלמה אל שטחי האש בהם רצתי, הזעתי, ויריתי, מנסה לשחזר את החוויות והתחושות שעברתי. מושאי הצילום שלי הם אלמנטים מהחוויה הצבאית". העבודות המוצגות בתערוכה חושפות צילומים של מדים טבולים בעמילן, דחוסים כמוחות על שטחי האש. אותם שטחי אש עליהם דרך לראשונה במדי צה"ל. "כל הסמלים הצבאיים, הצילום שלהם בקונטקסט הנכון, מהווים עבורי סוג של תרפיה. זה מתחיל מרישום סקיצה של זיכרון או חלום שמחזיר אותי אחורה, ומשם זה מוצא את דרכו לפריים של המצלמה." 
מוכן לקרב. גדעון לוין


אלאונורה: DEEP LIGHT

אלאונורה עלתה לארץ בעקבות אהבה גדולה. "עליתי לארץ מרוסיה לפני 6 שנים. העלייה הייתה ספונטנית ולא מתוכננת, ולקח זמן עד שמצאתי את מקומי בארץ. לעיתים אני עדין מרגישה לא שייכת לכאן. הפרויקט שלי "DEEP LIGHT", נעשה בהשראת חיות של מים עמוקים. דגים, חסרי גוף, שקופים ולא נראים, כך אני מרגישה בתקופות מסוימות בארץ. שקופה וזרה.

לחיות של מים עמוקים קיימת יכולת לייצר אור בחושך, לכן לכל פריט מהקולקציה ישנם שני מצבים: באור היום ובחושך. עבודותיה של אלאונורה מאופיינות בחשיבה ירוקה, כאשר תהליך ייצור הבגדים נעשה מחומרים ייחודיים בעלי מאפיינים אקולוגים. עורות דגים הוזמנו במיוחד מאיסלנד ממפעל ייחודי, שם מייצרים את העורות כמוצר לוואי של תעשיית המזון. בתהליך הייצור של עורות אלו לא נעשה שימוש באנרגיה נוספת, מלבד שימוש במים טרמליים של איסלנד. עוד נעשה שימוש באבקה זוהרת שהוזמנה מארצות הברית, אבקה שפותחה בטכנולוגיה מיוחדת (יציקת משחה זוהרת) המאפשרת ליצור אלמנטים בכל צורה ומידה. אלמנטים זוהרים משולבים עם פולימרים ומייצרים ביחד קונסטרוקציות אשר מעוותות בחושך, מקבלות את צורות הגוף ונותנות תוצאה מרהיבה.



ממתינה להזדמנות לפרוץ. אלאורה

היום שאחרי מחר

"היתרון בלהשקיע את כולך ביצירה, מתגלה כחסרון הגדול ביותר לאמן ביום שאחרי", טוען גדעון. "אנחנו לא לומדים כלום על שיווק, יח"צ, ניהול וכדומה. להיות אמן כישרוני זה לא מספיק, בסופו של יום אם אתה לא רוצה שהעבודות שלך תעלנה אבק, אתה צריך לדעת לשווק את עצמך. זה חשוב לא פחות מלהיות כישרוני."

עידן האינסטגרם

"היום כל אחד יכול להיות צלם שמחזיק חשבון באינסטגרם", טוען גדעון. "הטכניקה של הצילום מאוד מפותחת, כל אחד יכול לשפר אותה ולהיות צלם. לכן, ההבדל נעוץ לא בצד הטכני, אלא בצד היצירתיות והעומק הקיימים בתמונות". מבחינתו של גדעון, אותם עומקים החלו במחשבות על אוטובוס מקרטע בטיול לדרום אמריקה. "אחרי השחרור מהצבא נסעתי, כמו הרבה צעירים אחרים, לדרום אמריקה. במהלך הנסיעה הארוכה באוטובוסים, התחלתי לעבד את התקופה הצבאית שלי. הבנתי שאני רוצה להעביר את החוויה שלי והאהבה שלי לארץ בצורה אומנותית, לכן החלטתי להירשם ללימודים בבצלאל. אני סוחב איתי מחברות מגיל קטן, בהן אני מקשקש לפחות פעם ביום. המחברות האלה הם כל חיי, ומי שימצא אותן יוכל לראות כיצד התפתחו השרבוטים לתערוכה". 

אלאונורה לאן?

"אני מקווה שאצליח לפרוץ משמעותית ולחיות מהמקצוע שלי. לפני כמה ימים קבלתי הודעה משמחת שהתקבלתי להמשך לימודים ב- "PARSONS THE NEW SCHOOL ,NEW YORK, FASHION DESIGN" – מדובר באחת האקדמיות הטובות בעולם, שבין בוגריה ניתן למצוא את דונה קארן ומארק גייקובס.

אלאונורה נבחרה כפיינליסטית בתחרות האופנה "ART OF FASHION COMPETITION" בסן פרנסיסקו. מתוך חמש מאות מועמדים מכל העולם נבחרו 50 סטודנטים להשתתף בגמר, אלאונורה היחידה מישראל שעלתה לגמר בשנים 2011, 2012. עכשיו היא ממתינה לתוצאות 2012 ומקווה לנצח בגמר. את פרי עמלו של גדעון תוכלו לראות בווינה, באפריל הקרוב, בתערוכה שתציג את צילומיו.

קולאג'ים מתוך פרויקט הגמר של אלאורה DEEP LIGHT:







קולאג' מתוך פרויקט הגמר של גדעון "21,22,23":